نحوه افزودن ورود به سایت وردپرس با یک کلیک با گوگل

loginwithgoogle

آیا می خواهید برای ورود به سایت وردپرس خود یک کلیک با گوگل را وارد کنید؟ اجازه دادن به کاربران برای ورود به سیستم با حساب کاربری جیمیل موجب صرفه جویی در زمان می شود زیرا آنها مجبور نیستند نام کاربری و رمز عبور وردپرس خود را به یاد داشته باشند. در این مقاله، ما به اشتراک گذاشتن نحوه اضافه کردن یک کلیک Google login در وردپرس را خواهیم داد.

چرا شما باید یک ورودی گوگل را در وردپرس اضافه کنید؟

بیشتر کاربران اینترنت به حساب گوگل خود وارد می شوند. این به آنها اجازه می دهد تا به سرعت به تمام برنامه های Google مانند Gmail، Drive، Docs، عکس ها و غیره بدون نیاز به وارد شدن به طور جداگانه برای هر برنامه دسترسی پیدا کنند.

داشتن یک کلیک ورود گوگل فعال در صفحه ورود به وردپرس خود را اجازه می دهد تا کاربران خود را به سرعت وارد شوید به وب سایت خود را با استفاده از حساب کاربری Gmail خود. آنها زمان آنها را ذخیره می کنند و مجبور نیستند هر بار وارد حساب کاربری خود شوند.

اگر سازمان شما از GSuite برای آدرس های ایمیل حرفه ای کسب و کار استفاده کند ، اعضای تیم شما می توانند از حساب های برنامه های Google سازمان شما برای ورود استفاده کنند.

اگر یک وبلاگ ساده وردپرس را اجرا کنید ، ممکن است این ویژگی مفید نباشد. با این حال، از ویژگی های تک نشانه مانند ورود یک کپی به گوگل بسیار مفید است برای هر وب سایت که نیاز به کاربران برای ورود مانند وب سایت چند نویسنده ، وب سایت های عضویت ، و وب سایت های فروش  , دوره های آنلاین .

به این ترتیب، نگاهی داریم به چگونگی افزودن یک کلیک با گوگل به وب سایت وردپرس خود، با ما باشید.

اضافه کردن  کلیک ورود Gmail در سیستم وردپرس

اولین چیزی که باید انجام دهید این است که پلاگین ورود به سیستم گوگل را نصب و فعال کنید.

پس از فعال شدن، شما باید به صفحه تنظیمات » صفحه ورود به سیستم Google Apps در ناحیه مدیریت وردپرس خود بروید. در قسمت Main Setup ، باید Client ID و Client Secret Code را اضافه کنید.

صفحه تنظیمات ورود به سیستم

برای دریافت این جزئیات، شما باید از Google Developers Console بازدید کنید . اگر قبلا وارد نشده اید، از شما خواسته خواهد شد که با حساب Google خود وارد شوید.

بعد، شما باید بر روی Start a project از منوی بالا کلیک کنید. پنجره ای باز می شود که در آن می توانید بر روی دکمه ی New Project  کلیک کنید تا ادامه یابد.

پروژه جدید

حالا، شما باید نام پروژه را اضافه کنید و مکان را انتخاب کنید. نام پروژه می تواند هر چیزی باشد و Location نام دامنه شما (example.com) است. اگر با حساب Google شرکت خود یا حساب GSuite خود وارد سیستم شده اید، آن Location و organization به صورت خودکار اضافه می شود.

پروژه، محل و نام سازمان

با این حال، اگر شما ایجاد یک پروژه حساب شخصی خود دارید، شما می توانید محل را No Organization انتخاب شده نادیده بگیرید.

نام و مکان پروژه

بعد، روی دکمه Create (دربالا) برای ادامه کلیک کنید.

اکنون به داشبورد APIs & Services هدایت می شوید . در این صفحه، باید روی Credentials از منوی سمت چپ کلیک کنید و به صفحه OAuth consent screen بروید.

در فیلد Email Address شما باید آدرس ایمیل خود را که برای ایجاد این پروژه استفاده کرده اید اضافه کنید. همچنین شما باید URL وب سایت خود را در قسمت Homepage URL اضافه کنید و روی دکمه Save کلیک کنید.

صفحه رضایت OAuth

پس از آن، دوباره شما را به Credentials می برد. پیش بروید و روی دکمه Create Credentials کلیک کنید تا انتخاب گزینه OAuth client ID را انتخاب کنید.

شناسه مشتری OAuth

بعد، شما باید Web application را به عنوان Application type انتخاب کنید. در فیلد Authorised JavaScript origins ، شما باید URL وبسایت خود را وارد کنید مانند (http://www.example.com)، و URL صفحه ورود به وردپرس را وارد کنید (http://www.example.com/wp-login.php) در Authorised redirect URLs وارد نمایید.

نوع برنامه وب

پس از آن روی دکمه Create کلیک کنید، و اطلاعات  Client ID و Client Secret  در یک پنجره ظاهر می شود.

شناسه مشتری و مشتری راز

شما باید این کلید ها را در صفحه تنظیمات افزونه در مدیریت وردپرس خود کپی کنید و آنها را وارد کنید.

اضافه کردن شناسه مشتری و مخفی مشتری در وردپرس

بعد از آن شما می توانید به راحتی از حساب کاربری مدیریت وردپرس خود خارج شوید و در صفحه ورود به سیستم یک دکمه Login with Google را مشاهده خواهید کرد .

[caption id="attachment_54554" align="alignnone" width="550"]نحوه افزودن ورود به سایت وردپرس با یک کلیک با گوگل  نحوه افزودن ورود به سایت وردپرس با یک کلیک با گوگل How To Add One Click Login With Google In Wordpress[/caption]

با کلیک بر روی دکمه به شما اجازه می دهد تا با یک کلیک در حساب کاربری وردپرس خود وارد شوید. با این حال، به یاد داشته باشید که کاربران فقط می توانند با آدرس حساب Google که در وب سایت شما استفاده می کنند وارد شوید.

ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند که نحوه اضافه کردن یک کلیک با گوگل در وردپرس را اضافه کنید. 

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا به کانال یوتیوب ما برای آموزش ویدئویی وردپرس مشترک شوید . شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک پیدا کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

asakereh
Lead Engine and Php Code Expert